ELE 227 Sayısal Sistemlerin Temelleri Laboratuvarı
2021-2022 Yaz dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 05/07/2022 tarihinde güncellenmiştir.
ELE227 - SAYISAL SİSTEMLERİN TEMELLERİ LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAYISAL SİSTEMLERİN TEMELLERİ LABORATUVARI | ELE227 | 3. Yarıyıl | 0 | 3 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Soru-Yanıt Deney Diğer: ELE225 SAYISAL SİSTEMLERİN TEMELLERİ dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | ELE225 dersinde anlatılan konuların deneyler yoluyla pekiştirilmesi. Öğrencilerin modern araç ve yöntemler kullanarak, birleşimsel ve ardışıl sistemlerin analizini ve tasarımını yapabilecek seviyeye getirilmesi. Öğrencilerin laboratuvar tecrübesi ile birlikte donanım tanımlama dilleri kullanımında temel yeteneklere sahip olmalarının sağlanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mantık kapılarıyla yapılan devrelerin tasarımı ve uygulaması, Sayısal devrelerin donanım tanımlama dili ile gösterimi, Birleşimsel ve ardışıl mantık devrelerinin tasarımı ve uygulaması, Donanım tanımlama dili ile yapılan tasarımların test koşullarının belirlenmesi ve test sonuçlarının yorumlanması. | |||||
Kaynaklar | Deney Föyleri. Mano M.M., Ciletti M.D., Digital Design, 6/e, Pearson, 2019. Wakerly J.F., Digital Design: Principles and Practices, 5/e, Pearson, 2018. Ciletti M.D., Advanced Digital Design with the Verilog HDL, 2/e, Pearson, 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sayısal sistemler laboratuvarı için temel bilgiler |
2. Hafta | Sayısal tasarım yazılımlarının tanıtımı |
3. Hafta | Deney 1 için ön çalışma (rapor vb.) |
4. Hafta | Deney 1: Toplayıcılar, çarpıcılar, karşılaştırıcılar, eşlik biti üretimi ve ilgili tasarımlar |
5. Hafta | Deney 2 için ön çalışma (rapor vb.) |
6. Hafta | Deney 2: Kodçözücüler, kodlayıcılar, yolçoklayıcılar ve ilgili tasarımlar |
7. Hafta | Deney 3 için ön çalışma (rapor vb.) |
8. Hafta | Deney 3: Mandal devreleri, flip-floplar, senkron ardışıl devreler ve ilgili tasarımlar |
9. Hafta | Deney 4 için ön çalışma (rapor vb.) |
10. Hafta | Deney 4: Yazmaçlar, kayan yazmaçlar ve ilgili aritmetik/mantık devre tasarımlar |
11. Hafta | Deney 5 için ön çalışma (rapor vb.) |
12. Hafta | Deney 5: Senkron ve asenkron sayaçlar ve ilgili tasarımlar |
13. Hafta | Deney 6 için ön çalışma (rapor vb.) |
14. Hafta | Deney 6: Bellek yapıları, RAM, ROM bellekler ve ilgili tasarımlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 6 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 6 | 3 | 18 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 13 | 20 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek