ELE 338 Mikroişlemci Mimarisi ve Programlama Laboratuvarı
2019-2020 Güz dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz.
ELE338 - MİKROİŞLEMCİ MİMARİSİ ve PROGRAMLAMA LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKROİŞLEMCİ MİMARİSİ ve PROGRAMLAMA LABORATUVARI | ELE338 | 6. Yarıyıl | 0 | 3 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Deney Diğer: ELE336 MİKROİŞLEMCİ MİMARİSİ VE PROGRAMLAMASI dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Intel tabanlı mikroişlemci eğitim seti kullanılarak bu mimari ve işleyisi ile ilgili uygulama geliştirilmesi. Eğitim seti üzerinde bulunan 8086, hafıza ve çevre birimlerinin bir bütün olarak çalısma esaslarını incelemek. Bu birimlerle ilgili mikroişlemci dersinde anlatılan bilgilerin pekişmesi için uygulama gelistirmek. Gerçekleştirilen uygulamalar, hem bu birimlerin nasıl kullanılacağını kavramaya hem de yüksek seviye ve assembly dilinin kullanımını geliştirmeye yöneliktir. Kullanılan eğitim setleri bilgisayar destekli olduğundan yüksek seviye yazılmış programların eğitim setine nasıl yükleneceği, çalıstırılacağı ve gerekirse program akışlarının kontrol edilmesi, bu dersin kapsamı ve hedefleri arasında yer almaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İşlemcilerin mimarisi ve işleyişi, bellek bağlama, G/Ç (Giriş ve Çıkış) birimlerinin bağlanması, belleğe haritalanmış ve doğrudan G/Ç, derleyici ve dil yapısı komut seti, komutların yapısal özellikleri, sınıflandırması ve kullanımı konularında uygulamalar, farklı komutlarla programlama, yığıt ve altyordamlar, kesme işlemleri ve kullanımı, tuş takımı göstergelerin bağlanması, programlanabilir arabirim yongaları ve çevre birimler üzerine uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | Brey B., The Intel Microprocessors, Prentice Hall, Mazidi & Mazidi, The 80x86 IBM PC and Compatible Computers, Prentice Hall Antonakos J., An Introduction to the Intel Family of Microprocessors, Prentice Hall Triebel and Singh, The 8088 and 8086 Microprocessors: Programming, Interfacing, Software, Hardware and Applications, Prentice Hall Irvine, Assembly Language for Intel Based Computers, Prentice Hall Thomas B.,Computer Architecture and Logic Design, McGraw Hill |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ön hazırlık |
2. Hafta | Ön hazırlık |
3. Hafta | Ön hazırlık |
4. Hafta | Mikroişleyiciler ve mikrobilgisayarlar tanıtım, Bellek bağlama uygulamaları |
5. Hafta | G/Ç (Giriş ve Çıkış) birimlerinin bağlanması uygulaması, Belleğe haritalanmış ve doğrudan G/Ç. |
6. Hafta | Mantık İşlemleri ve Gecikmeler |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Yığıt ve altyordamlar uygulamalar |
9. Hafta | Ön hazırlık |
10. Hafta | Ön hazırlık |
11. Hafta | Aritmetik işlemler uygulamalar, çokduyarlıklı aritmetik uygulamalar |
12. Hafta | Ön hazırlık |
13. Hafta | Ön hazırlık |
14. Hafta | Kesme islemleri ve kullanımı, Veri dönüştürücülerin bağlanması. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 6 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 6 | 4 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 1 | 7 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 22 | 22 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek