ELE 440 Antenler ve Yayılma Laboratuvarı
2020-2021 Güz dönemi bilgileri
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 18/01/2021 tarihinde güncellenmiştir.
ELE440 - ANTENLER ve YAYILMA LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANTENLER ve YAYILMA LABORATUVARI | ELE440 | 8. Yarıyıl | 0 | 3 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Deney Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: ELE444 ANTENLER VE YAYILMA dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencilerin, ELE 444, Antenler ve Yayılma dersinin oluşturduğu kuramsal temel üzerinde; Anten parametrelerinin temelleri, Anten parametrelerinin ölçümü, Mikrodalga linklerinin anlaşılması, Mikroşerit anten tasarımı kapsamında gerçek hayat problemlerini tanımaları, takım çalışması ve proje planlamasının aşamalarını anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Anten parametrelerinin tekrarı, Işıma örüntüsü ve anten kazancının ölçümü, Yayılım hattında bir mikrodalga linkinin incelenmesi, Bir benzetim yazılımı yardımıyla mikroşerit anten tasarlanması, Mikroşerit antenin üretilmesi, Mikroşerit antenin giriş empedansının ölçülmesi, Mikroşerit anten tasarım sürecinin ve ölçüm sonuçlarının sunumu. | |||||
Kaynaklar | 1) Collin, R.E., Antennas and Radiowave Propagation, McGraw Hill, 1988. 2) Balanis, C.A., Antenna Theory, John Wiley and Sons, New York, 1997. 3) Laboratuar El Kitabı. 4) Anten Tasarımı Projesi için Kullanılan Yazılımların El Kitapları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Anten laboratuvarı, deney cihazları ve ölçüm sistemlerinin tanıtılması |
2. Hafta | Anten tasarım/ benzetim yazılım paketlerine giriş, tasarım projesi takımlarının oluşturulması |
3. Hafta | Deney 1: Anten parametrelerinin ölçümü: Işıma örüntüsünün çizimi |
4. Hafta | Proje, 1. Bölüm: Mikroşerit anten teorik tasarımı |
5. Hafta | Deney 2: Anten kazancı ölçümü (Boynuz anten) |
6. Hafta | Proje, 1. Bölüm: Mikroşerit anten teorik tasarımı |
7. Hafta | Deney 3: Doppler frekans kaymasının incelenmesi |
8. Hafta | Proje, 2. Bölüm: Mikroşerit anten benzetimleri |
9. Hafta | Deney 4: Bir mikrodalga linkinde alınan gücün ve anten kazancının ölçümü |
10. Hafta | Proje, 2. Bölüm: Mikroşerit anten benzetimleri |
11. Hafta | Proje , 3. Bölüm: Mikroşerit antenlerin üretimi |
12. Hafta | Proje, 3. Bölüm: Mikroşerit antenlerin üretimi |
13. Hafta | Proje, 4. Bölüm: Üretilen mikroşerit antenlerin S-parametrelerinin ölçümü |
14. Hafta | Projelerin sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 4 | 10 |
Laboratuar | 4 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 11 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 4 | 3 | 12 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 11 | 45 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek