EĞİTİM
Ders Detayı
ELE 454 Güç Elektroniği
2019-2020 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz.
ELE454 - GÜÇ ELEKTRONİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÜÇ ELEKTRONİĞİ | ELE454 | 8. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ELE230 Elektronik I | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Diğer: ELE456 GÜÇ ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI dersi ile birlikte alınmalıdır. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, lisans öğrencilerini modern güç yarı iletkenlerinin ve ilgili güç çevirgeçlerinin çalısma prensipleri ve belli başlı uygulama alanları konusunda bilgilendirmek ve, çesitli endüstriyel uygulamalar için sistem seçimi ve tasarımı becerisi edindirmek amacıyla tasarlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel tanımlar, elektronik güç dönüşümünün amaçları, uygulama alanları, güç çevirgeçlerinin sınıflandırılması Güç Yarıiletkenleri Kayıp hesapları ve yarıiletkenlerin soğutulması Doğrultucu devreleri Dört çeyrekte çevirgeç çalışması AA gerilim denetleçleri Kıyıcı devreleri Evirgeçler Güç çevirgeçleri koruma sistemleri | |||||
Kaynaklar | Power Electronics, Lander, 3rd. Ed., Mc Graw Hill Power Electronics: Converters, Applications and Design, Mohan, Undeland and Robbins, 2nd Ed., John Wiley and Sons Power Electronics ? Principles and Applications, Vithayathil, Mc Graw-Hill Power Electronics: Circuits, Devices and Applications, Rashid, Prentice Hall Power Electronics and AC Drives, Bose, Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş / Genel tanımlar, elektronik güç dönüşümünün amaçları, uygulama alanları |
2. Hafta | Güç Yarı İletkenleri (Güç diyotları ? Tiristörler) |
3. Hafta | Güç Yarı İletkenleri (Güç Tranzistörleri) |
4. Hafta | Güç Yarı İletkenleri Sürücü Devreleri ve Uygulama Alanları |
5. Hafta | Kayıp Hesapları ve Yarı İletkenlerin Soğutulması |
6. Hafta | Doğrultucu Devreleri (Tek Fazlı Doğrultucular) |
7. Hafta | Doğrultucu Devreleri (Üç Fazlı Doğrultucular) |
8. Hafta | Doğrultucu Harmonikleri ve Geçiş Açıları |
9. Hafta | Örnek problemler |
10. Hafta | Dört Çeyrekte Çevirgeç Çalışması, AA Gerilim Denetleçleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Kıyıcı Devreleri |
13. Hafta | Evirgeç Devreleri |
14. Hafta | Güç Çevirgeçleri Koruma Sistemleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 35 | 62 | 173 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek