EĞİTİM
Ders Detayı
ELE 643 İleri Bilgisayar Mimarisi
2019-2020 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz.
ELE643 - İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ | ELE643 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Derste Bilgisayar Mimarisine özgün ileri seviyede ve olabildiğince güncel konuların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilgisayar Mimarisine Giriş MIPS ISA ve ALU Performansın anlaşılması MIPS veriyolu genel anlatım MIPS Mimarisi Boruhattı yönteminin temelleri Riskli veri iletimi çözümü Dal masrafının düşürümü Hafıza hiyerarşisi DRAM mimariler Önbellek giriş Önbellek performansı artırımı RAID mimarileri Veriyolları ve G/Ç arabirimleri Çok işlemci mimarilere giriş Tek veriyollu çok işlemci yapıları Birden çok komutlu yapılara giriş Superscalar boruhattı | |||||
Kaynaklar | Patterson, Computer Organization and Design the Hardware Software Interface, 3rd edition. Elsevier. Johnson M, Superscalar Microprocessor Design, Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilgisayar Mimarisine Giriş |
2. Hafta | MIPS ISA ve ALU MIPS veriyolu genel anlatım- MIPS Mimarisi |
3. Hafta | Performansın anlaşılması |
4. Hafta | Boruhattı temelleri |
5. Hafta | Riskli veri iletimi çözümü |
6. Hafta | Dal masrafının düşürümü- Hafıza hiyerarşisi |
7. Hafta | DRAM mimariler |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Önbellek giriş - Önbellek performansı artırımı |
10. Hafta | RAID mimarileri |
11. Hafta | Veriyolları ve G/Ç arabirimleri |
12. Hafta | Çok işlemci mimarilere giriş |
13. Hafta | Tek veriyollu çok işlemci yapıları |
14. Hafta | Birden çok komutlu yapılara giriş - Superscalar boruhattı |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 44 | 84 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır | X | ||||
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | X | ||||
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | X | ||||
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | X | ||||
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek