ELE 220 Devre Kuramı II
2020-2021 Güz dönemi bilgileri
Ders sorumlusu: | Dr. Atila Yılmaz | |
Yer | Gün | Zaman |
---|---|---|
Online | Cuma | 10:00 - 12:45 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
Ders tanım tabloları Hacettepe Üniversitesi AKTS Ders Kataloğu sitesinden (http://akts.hacettepe.edu.tr) gerçek zamanlı olarak alınıp gösterilmektedir. Oluşabilecek hatalar için lütfen orijinal siteyi kontrol ediniz. Bilgiler en son 21/01/2021 tarihinde güncellenmiştir.
ELE220 - DEVRE KURAMI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DEVRE KURAMI II | ELE220 | 4. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ELE203 Devre Kuramı I | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilere, zamana bağlı değişken tepkiye sahip devrelerin matematiksel olarak modellenmesini, bu modellerin analiz edilmesini ve bu tür devrelerde güç analizini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. AC ve DC Çözümleme yöntemlerinin gözden geçirilmesi, 2. Uzay-Durum Denklemleri- Modelleme ve Zaman Kipi Çözümlemesi, 3. Laplace dönüşümüne giriş, 4. Devre analizinde Laplace dönüşümü, 5. Frekans seçici devrelere giriş, 6. Aktif filtre devreleri. | |||||
Kaynaklar | [1] J.W. Nilsson ve S.A. Riedel, Electric Circuits, 9. baskı, Pearson, Prentice Hall, 2011 [2] L.O. Chua, C.A. Desoer, E.S. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw Hill, 1987 [3] C.A. Desoer, E.S. Kuh, Basic Circuit Theory, McGraw Hill, 1969 [4] R.Dorf, J.A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 3. baskı, John Wiley, 1996 [5] W.H. Hayt, J.E. Kimmerly, Engineering Circuit Analysis, 5.baskı, Mc.Graw Hill, 1993 [6] D.E. Scott, An Introduction to Circuit Analysis: A System Approach, McGraw Hill, 1987 [7] R.E. Scott, M.W. Essigman, Linear Circuits, Addison Wesley |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | AC ve DC Çözümleme yöntemlerinin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Uzay-Durum Denklemleri |
3. Hafta | Uzay-Durum Denklemleri- Modelleme ve Zaman Kipi Çözümlemesi |
4. Hafta | Laplace dönüşümüne giriş |
5. Hafta | Laplace dönüşümüne giriş |
6. Hafta | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
7. Hafta | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
8. Hafta | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
9. Hafta | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Frekans seçici devrelere giriş |
12. Hafta | Frekans seçici devrelere giriş |
13. Hafta | Aktif filtre devreleri |
14. Hafta | Aktif filtre devreleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 30 | 49 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. P.Y.1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. P.Y.2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | X | ||||
3. P.Y.3. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | X | ||||
4. P.Y.4. Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | X | ||||
5. P.Y.5. Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. P.Y.6. Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | X | ||||
7. P.Y.7. Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | X | ||||
8. P.Y.8. Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | X | ||||
9. P.Y.9. İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
10. P.Y.10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. P.Y.11. Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | X | ||||
12. P.Y.12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
13. P.Y.13. Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek